Beställning och Leverans
På Shoppa-Stockholm.se är ett av våra huvudmål att fokusera på högkvalitativa och säkra fraktalternativ, så att våra kunder kan luta sig tillbaka, bekymmersfria, tills de njuter av våra produkter hemma med sina nära och kära.
Hur Lång Tid Tar Leveransen?
Leveranstiden består av två huvudkomponenter:
Behandlingstid (3-5 Arbetsdagar):
- Orderbekräftelse
- Justeringar
- Kvalitetskontroll
- Paketering
Leveranstid (5-10 Arbetsdagar Beroende på Destination):
- Leveranstiden beräknas från upphämtning vid vårt internationella transportcenter till önskad destination och kan variera beroende på leveransdestination.
Total Förväntad Leveranstid (Uppskattning):
- Sverige: 8-15 arbetsdagar (standardfrakt)
- Nederländerna: 8-15 arbetsdagar (standardfrakt)
- Belgien: 8-15 arbetsdagar (standardfrakt)
Observera: Alla ovanstående leveranstider inkluderar inte tull och relaterade förseningar. Förseningar kan uppstå under perioder med ökad efterfrågan, t.ex. jul, Black Friday eller liknande specialerbjudanden.
Vad Kostar Frakten?
Som en specialtjänst erbjuder vi för närvarande våra kunder gratis standardfrakt över hela världen.
Var är Mitt Paket?
Efter att paketet är packat överlämnas det till vårt transportföretag och du kommer att få ett spårningsmail. Av logistiska skäl och för att optimera leveranstiden kan beställningen skickas i flera leveranser.
När din beställning är levererad kan du njuta av den! Självklart kan något alltid gå fel. Vill du byta eller returnera? Kolla då denna sida.
Fel Produkt?
Vad tråkigt! Tyvärr kan det hända att din produkt skadas under transporten. Vi levererar alltid ett nytt paket kostnadsfritt första gången och kan tyvärr inte erbjuda en återbetalning. Om det händer en andra gång återbetalar vi hela ditt köpbelopp.
Förlorat Paket?
Om ett paket förloras eller inte levereras på grund av en logistisk anledning skickar vi alltid ett nytt paket innan vi går vidare med vår återbetalningsprocess.
Förseningar och Force Majeure
Vid leveransförseningar eller oväntade händelser utanför vår kontroll (t.ex. strejker, naturkatastrofer eller transportproblem) kommer vi att göra vårt bästa för att hålla dig informerad och leverera din beställning så snart som möjligt.
Ändringar av Leveranspolicyn
Shoppa-Stockholm förbehåller sig rätten att ändra denna leveranspolicy när som helst. Eventuella ändringar kommer att publiceras på vår webbplats.
Importtullar
I vissa fall kommer tullen att kontrollera paketet som levereras till dig. Tyvärr har denna lagstiftning ändrats från 1 juli 2021 och vi har ingen påverkan på det. Det kan vara möjligt i vissa fall att tullen kräver en liten mängd importtull. Men oroa dig inte, i 99% av fallen kommer detta inte att hända. Debiteras tullavgifter ändå? Kontakta oss då.
Leverans När Du Inte Är Hemma eller på Postkontoret
Om ett paket levereras utanför dörren eller lämnas på ett postkontor har Shoppa-Stockholm ådragit sig en kostnad för att leverera paketet. Om paketet inte tas emot eller inte hämtas på postkontoret går det automatiskt tillbaka till leverantören och vi har rätt att dra av 95 SEK från beloppet du får tillbaka.
Varför Fungerar Inte Spårningen av Mitt Paket?
I vissa fall behöver transportören 1-2 arbetsdagar för att uppdatera paketets plats. Vi ber om din förståelse och tålamod i dessa fall.
Kontaktinformation
Om du har några andra frågor (om frakt, beställning, etc.), vänligen skicka oss ett meddelande under menyrubriken “Kontakta Oss” så svarar vi så snart som möjligt!
Shoppa Stockholm
E-post: kontakt@shoppa-stockholm.se
Kontaktformulär: Kom i kontakt https://www.shoppa-stockholm.se/pages/kontakt
Företagsnamn: Shoppa Stockholm
Kundservice:
Måndag till fredag: 09:00 - 18:00
Lördag: 10:00 - 18:00
Söndag: Stängt